Prowadząc własny biznes, każdy właściciel sklepu internetowego musi wybrać dostosowany do indywidualnych potrzeb model logistyczny, który pomoże mu w sprawnej i rzetelnej realizacji zamówień składanych przez klientów. Podjęcie decyzji dotyczącej tego, którą z dostępnych opcji wybrać jest w tym przypadku kluczowe. Pojawia się więc pytanie, na co postawić – fulfilment, dropshipping, czy może model standardowy?
Aby odpowiedzieć na tak postawione pytanie, szczególnie w kontekście dostarczenia zamówienia, trzeba przeanalizować wiele różnorodnych zmiennych. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z prowadzeniem działalności gospodarczej, mogą mieć z tym mniejsze lub większe problemy. Dlatego też przygotowana przez naszych najlepszych specjalistów oferta ma charakter kompleksowy i została opracowana z troską o każdy detal. Zajmujemy się przede wszystkim poprawą działania logistyki. Bez względu na wielkość sklepu online, liczbę miesięcznych transakcji oraz branżę – każdy jego właściciel może liczyć na naszą merytoryczną pomoc przy wdrażaniu nowych rozwiązań. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się ze szczegółami naszej wyjątkowej oferty usługowej.
Czym jest fulfilment dla sklepów internetowych?
Z technicznego punktu widzenia to model logistyczny, który stanowi swoistego rodzaju półśrodek pomiędzy tzw. dropshippingiem a sprzedażą całkowicie niezależną od osób trzecich. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że operator logistyczny zostaje wybrany przez samego przedsiębiorcę. Zazwyczaj jest to firma zewnętrzna, która będzie zajmować się realizacją zamówień. Fulfilment to zatem usługa świadczona na rzecz właścicieli sklepów internetowych.
Wspomniany wcześniej operator magazynuje towar swojego klienta, a także realizuje zamówienia jego odbiorców, czyli wysyła je bezpośrednio do nich. Zasada działania tej metody logistycznej jest niezwykle prosta i sprzyja generowaniu zysków na wysokim poziomie. Sprzedawany asortyment jest po prostu przechowywany w magazynie firmy trzeciej realizującej fulfilment. W momencie, kiedy użytkownik sklepu składa w nim zamówienie, informacja o tym natychmiast trafia również do operatora logistycznego.
Jakie są największe zalety fulfilmentu?
Rosnąca popularność tego godnego uwagi modelu logistycznego, za jaki z pewnością można uznać fulfilment, wynika oczywiście z przyczyn praktycznych. W kontekście sklepu internetowego, a w szczególności przy obsłudze zamówień, należy wspomnieć m.in. o tym, że cały proces związany z ich realizacją leży po stronie firmy zewnętrznej. Ponadto – umiejętnie wdrożony pozwala znacząco zredukować koszty prowadzenia działalności.
Brak konieczności posiadania własnego magazynu to nierzadko ogromna zaleta. Za trzecią z najistotniejszych korzyści można uznać fakt, że fulfilment to także bardzo elastyczny model. Jego koszty będą rosły wraz z ilością magazynowanego towaru i zamówień, które są realizowane. Zapewniamy kompleksowe wsparcie związane z tym modelem biznesowym – zapraszamy do kontaktu w celu zapoznania się ze szczegółami oferty.