Dropshipping to stosunkowo nowy model sprzedaży. Początkowo był sposobem na to, by usprawnić i ułatwić logistykę. Zyskuje jednak coraz większą popularność, ponieważ znakomicie pasuje do dynamicznie rozwijającego się e-handlu.
Ten model można nazywać sprzedażą z bezpośrednią wysyłką. Produkt zamówiony przez klienta w sklepie internetowym trafia do niego bezpośrednio od dostawcy. – To oznacza, że prowadząc sklep internetowy nie musimy utrzymywać magazynów i dokonywać hurtowych zakupów, ani martwić się o logistykę. W ten sposób odpada wiele kosztów stałych, a do tego nie zamraża się kapitału w towarze.
W dropshippingu pojawił się nowy trend. Wyspecjalizowane platformy ułatwiają prowadzenie sprzedaży już nie tylko w sensie logistycznym. Sprzedawcy nie muszą nawet prowadzić działalności gospodarczej. Jak to działa? – Otwierając na platformie sklep internetowy, sprzedawca umieszcza w nim towary dostępne na dropplatformie. Płatnościami i księgowością zajmuje się właściciel dropplatformy. Właściciel sklepu nie jest ani właścicielem towaru, ani fizycznie go nie posiada, nie jest też stroną transakcji. Jedynie udostępnia odnośniki do naszych towarów na swojej stronie lub na stronie swojego sklepu, doliczając ustaloną przez siebie marżę. Jego jedyne zadanie to dobór asortymentu i pozyskiwanie klientów.
Marże za sprzedane towary za pośrednictwem sklepu na platformie kumulują się na koncie użytkownika. Dochód wypłacany jest mu w formie prowizji. Stanowi przychód z innych źródeł w rozumieniu ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. 1991 nr 80 poz. 350). – To znaczy, że użytkownik jest zobowiązany wykazać otrzymany przychód w zeznaniu rocznym i odprowadzić od niego należny podatek dochodowy. Natomiast jeśli chcemy, oprócz towarów dostępnych na Dropplatformie sprzedawać także własne towary lub tylko własne towary, to zgodnie z przepisami trzeba prowadzić działalność gospodarczą.
Źródlo: dlahandlu.pl