Obowiązek zarejestrowania przedsiębiorstwa w specjalnej Bazie Danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce Odpadami, w skrócie BDO, jest nałożony na wiele podmiotów zajmujących się m.in. przetwarzaniem śmieci. Konieczność dokonania wpisu do wspomnianego systemu dotyczy zarówno dużych firm, jak i jednoosobowych działalności gospodarczych, jeśli spełniają one określone kryteria. Kwestia ta czasem może okazać się problematyczna, dlatego godnym uwagi rozwiązaniem jest kompleksowa obsługa w tym zakresie, którą oferujemy. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą!
Czym właściwie jest BDO i do czego służy?
Racjonalna i prawidłowa gospodarka odpadami umożliwia ich właściwą segregację. Jest ona kluczowa w kontekście ponownego przetwarzania takich materiałów i tym samym ochrony przyrody. Istotne jest, by trafiały one do odpowiednich punktów – pozwala to zapobiec np. skażeniu środowiska. Z tego względu powstał specjalny rejestr w postaci wspomnianego BDO. Jest to system, w którym gromadzone są dane na temat zarejestrowanych podmiotów zajmujących określonymi czynnościami związanymi z gospodarką odpadami. Mowa m.in. o przedsiębiorstwach świadczących usługi ich transportowania, wytwarzających lub przetwarzających je, a także wprowadzających na teren Polski.
Planując działalność w tym zakresie, należy zasięgnąć niezbędnych informacji o BDO. Obsługa firm, które muszą się w niej zarejestrować, jest przez nas realizowana kompleksowo. Oznacza to przede wszystkim pomoc przy wprowadzaniu wymaganych danych do bazy, a także wsparcie podczas uzupełniania kart ewidencji odpadów. W rejestrze trzeba również przygotowywać sprawozdania roczne. To kolejna z kwestii, którą z powodzeniem można powierzyć specjalistom – zapraszamy do nawiązania z nami współpracy zarówno małe, jak i średnie oraz duże przedsiębiorstwa!
Jakie są zalety profesjonalnej obsługi firm w zakresie BDO?
Brak wpisu w Bazie Danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce Odpadami podmiotów, które są do tego zobligowane, niesie za sobą szereg problemów. Jednym z nich może okazać się wysoka grzywna – sięgająca nawet 1 mln zł. W celu zapobiegnięcia tego typu nieprzyjemnościom warto zdecydować się na obsługę BDO przez naszą firmę. Jeśli natomiast przedsiębiorstwo musi złożyć wniosek do systemu, ale jego właściciel chce tego uniknąć, jesteśmy w stanie przeanalizować dogłębnie każdy przypadek i trafnie ocenić, czy nadaje się on do zwolnienia z obowiązku w ramach wyjątku. Przepisy dopuszczają bowiem takie sytuacje, jednak niezbędne jest przedstawienie szczegółowej dokumentacji i dopełnienie szeregu formalności. Również i tym zajmiemy się w ramach kompleksowej obsługi BDO dla firm. Dzięki nam właściciel działalności może dbać o jej rozwój, zostawiając sprawy związane ze wspomnianym rejestrem w kompetentnych rękach naszych doradców.