Do niedawna logistyka przedsiębiorstwa kojarzyła się głównie ze sprawną realizacją usług i terminową wysyłką towarów, najczęściej z wykorzystaniem własnych lub wynajętych środków transportu i przekazu. Obecnie przedsiębiorstwa zwracają uwagę na rozbudowane oferty zewnętrznych firm logistycznych. Stąd też usługodawcy rozwiązań logistycznych coraz częściej oferują funkcje:
- transportowe – w tym realizację transportu pierwotnego i wtórnego,
- obsługę przeładunku – czyli wykonanie zlecenia i zarządzanie terminami dostaw,
- magazynowanie – obejmujące przyjmowanie, wydawanie, składowanie i kompletację towarów materialnych. W funkcji magazynowania odbywa się również zarządzanie zasobami,
- pakowanie i rozsyłanie – czyli kompleksowa pomoc przy wyborze odpowiednich opakowań i dróg dystrybucji, niezależnie od rodzaju produktu. W tej funkcji odbywa się także rozpakowywanie pierwotne i znakowanie,
- obsługę kanałów informacyjnych – w tym obsługa zamówień i tworzenie łańcuchów informacyjnych mających na celu automatyzację pewnych działań logistycznych,
- dyspozycję i telematykę, które umożliwiają ciągły dostęp do informacji związanych z procesem dystrybucji
Jak można zauważyć, usługi logistyczne to nie tylko funkcja magazynowa i transportowa towarów fizycznych, ale również zaspokojenie wszystkich potrzeb okołotransportowych. Ponadto, w przypadku przedsiębiorstw, których źródłem dochodu nie są produkty fizyczne, logistyka opiera się na dokładnym i indywidualnym opracowaniu działań firmy, które mają na cale ułatwienie dojścia z produktem do stałych i potencjalnych klientów. Dobra obsługa logistyczna powinna uwzględniać elementy przedtransakcyjne, transakcyjne i potransakcyjne.
Obsługa logistyczna konferencji
Usługi w zakresie logistyki obejmują również obsługę logistyczną konferencji. To coraz bardziej popularny element oferty firm wspomagających rozwój przedsiębiorstw. Organizacja konferencji to bowiem niezwykle ważne posunięcie w strategicznym rozwoju firm. To nie tylko szansa pokazania swoich działań, ale również możliwość nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Od jakości przygotowania konferencji zależy zatem wynik ekonomiczny firmy.
Konferencję trzeba więc przygotować w najdrobniejszych szczegółach, bowiem od jej przebiegu zależy dobry odbiór promowanego przedsięwzięcia. Jej fundamentem jest dobre zaplanowanie wydarzenia oraz jego strategiczny i bezproblemowy przebieg.
Dobrze skonkretyzowane plany można łatwo wcielić w życie, jeśli w firmie działa pion rozwoju, który zajmuje się stricte tego typu przedsięwzięciami. W innym wypadku znacznie lepszym posunięciem jest skorzystanie z zewnętrznej firmy specjalizującej się w organizacji wszelkiego typu eventów. Ma ona doświadczenie w wyborze odpowiedniego terminu i miejsca konferencji, zapewnia profesjonalną obsługę techniczną spotkania, od przygotowania materiałów informacyjnych i reklamowych, po zamówienie odpowiedniego cateringu.
Postaw na rozwiązania kompleksowe!
Jeśli poszukujesz firmy świadczącej usługi w zakresie logistyki w Warszawie, masz szerokie spektrum możliwości. W teorii można wybierać osobną firmę do magazynowania produktów, inną do ich pakowania, a jeszcze kolejną do dystrybucji. Jest to rozwiązanie możliwe, aczkolwiek bardzo niepraktyczne i problematyczne. Rozwiązaniem, które często oszczędza nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim czas, jest współpraca z firmą oferującą rozwiązania kompleksowe i na poziomie wszystkich działań logistycznych. Tylko bowiem wyspecjalizowane jednostki, które są w stanie przejąć większość dodatkowych działań okołoprodukcyjnych, umożliwią nieustanny rozwój firmy i pozwolą osiągnąć wymierne korzyści ekonomiczne.