Materiały typu POS istotnie mogą wpływać na wzrost sprzedaży. Jako pomoc wobec głównego przekazu treści reklamowej, dopełnienie, które często pełni także rolę informującą. Materiały POS (Point of Sale) są to m.in. broszury, ulotki, plakaty niedużego formatu, standy czy tzw. potykacze.
To nośniki reklamy z których najczęściej korzysta się w punktach sprzedaży. Jednym z ich głównych zadań jest informowanie potencjalnych klientów o zaletach oferowanych usług bądź produktów.
Materiały typu Point of Sale można znaleźć praktycznie w każdym punkcie sprzedaży.
W kiosku będzie to np. stojak na ulotki albo stand, w supermarkecie zaś może być potykacz albo stojak na gazetki reklamowe.
Wygląda na to, że taka forma reklamy jest efektywna z wielu względów. Przede wszystkim nie jest narzucająca się, co cieszy odbiorców. Już od jakiegoś czasu znudziły nam się wielkoformatowe reklamy, które wpływają tylko na Nasze emocje. W przypadku POS reklama ma zadanie informować. Przekazuje więc kluczowe wiadomości, z których potencjalny klient mógłby skorzystać. Stojak na ulotki, który stoi w widocznym miejscu sprawi, że materiały reklamowe napotkają się zapewne z dużym zaciekawieniem odbiorców. Istotne jest natomiast to, że nikt nachalnie nie narzuca zapoznawania się z ich treścią. To klient indywidualnie decyduje czy chce to oglądać. Jendak ważne iż, na takich materiałach zamieszczone są naprawdę cenne informacje. Jest to przede wszystkim ogólna oferta firmy, specjalne promocje i rabaty.
To również opis specyfiki danego produktu lub usługi. Często są to informacje, które mają wpływ na finalną decyzję zakupową.
Specjaliści z branży reklamowej potwierdzają, że materiały POS powinny być wsparciem dla każdej kampanii reklamowej. Są to zresztą również elementy pośredniego kontaktu z potencjalnym klientem, które powinny być wykorzystywane stale, również poza reklamową kampanią. Powinny być wpisane w całościową strategię marketingową. Ważne i ciekawe jest również to, że POS nie kosztują wiele. Stojak na ulotki czy stand jest to wydatek rzędu kilkuset złotych. Podobny koszt ponosi się za wydruk samych ulotek czy serii plakatów. Porównując to do czasu antenowego czy chociażby ogłoszenia w prasie koszty te są wyraźnie niższe.